גם בשוק בעייתי: ירושלים שומרת על איזון במספר התחלות הבנייה

דוד קורצווייל No Comments on גם בשוק בעייתי: ירושלים שומרת על איזון במספר התחלות הבנייה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבעון הראשון של שנת 2014 עשוי להרגיע את רוכשי הדירות בירושלים – לפי נתוני התחלות הבנייה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמרה העיר על יציבות בכל הנוגע למספר התחלות הבנייה בעיר. על פי הנתונים ברבעון הראשון של שנת 2014 החלו להיבנות בעיר 1,252 דירות, ירידה קלה ביותר לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו נבנו 1,257 דירות בעיר.

נתונים אלה מרשימים במיוחד נוכח הירידה הכללית של כ-16% בהתחלות הבנייה של דירות חדשות ברחבי הארץ, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לדברי עפרה חדד, סמנכ"ל יורו ישראל, המקימה מספר פרויקטים בירושלים, "יש בעיר ביקושים גבוהים לדירות בשכונות כמו הר חומה, פסגת זאב, נווה יעקב וגם ביקושים לדירות יד שניה, וזאת במקום לבחור באפשרות של דירות זולות יותר מחוץ לירושלים. יחד עם זאת, בהתחשב בעלויות הגבוהות של מחיר הקרקע בעיר – מחירי הדירות צפויים לעלות, ולהקשות עוד יותר על הרוכשים להגשים את חלומם לדירה".

נתונים אלה משמרים גם את מקומה של ירושלים כעיר המובילה את מספר התחלות הבנייה בשנת 2014. שנייה לה תל אביב עם 628 התחלות בנייה בתקופה זאת ואת השלישייה הפותחת סוגרת באר יעקב עם 437 התחלות בנייה ברבעון בראשון של שנת 2014.



0 תגובות